GRA TERENOWA – DROGA DO WOLNOŚCI

            8 VI 2018 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w podsumowaniu I etapu projektu

DROGA DO WOLNOŚCI:  PRACA ORGANICZNA – EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY DO ODPOWIEDZIALNOŚCI. 

Uroczystość rozpoczęła się od apelu, następnie uczniowie klas 4 – 7  obejrzeli przedstawienia przygotowane przez uczniów klas 1 – 3. Po powrocie do klas rozpoczęła się gra terenowa – uczniowie starszych klas odpowiadali na pytania dotyczące przedstawień, szukając informacji na plakatach rozmieszczonych w szkole rozwiązywali karty pracy. Każda klasa układała krzyżówkę dla innej klasy a wybrani wcześniej uczniowie rozwiązywali kody QR szukając ich w szkole. Po dwóch godzinach  wspólnej,  pracy klasy oddały uzupełnione karty pracy, na zakończenie wszyscy wysłuchali pieśni patriotycznych w wykonaniu chóru szkolnego.

Wyniki gry terenowej:

 

KLASA

ILOŚĆ ZDOBYTYCH PUNKTÓW (MAX 29)

4a

21

4b

19,25

4c

18,75

5a

16

5b

25,25

5c

21,25

5d

23

6a

9

6b

19

6c

24,25

7a

26,5

7b

16

 

W środę, 23 maja, klasy 7a i 7b, zgłębiały swoją wiedzę historyczną podczas wycieczki do Kórnika. W pierwszej kolejności odwiedzono Bnin, gdzie podczas spotkania z historykiem, panem Kazimierzem Krawiarzem, uczniowie po wysłuchaniu krótkiego wykładu, musieli rozwiązać dwie karty pracy. A później zwiedzano Zamek w Kórniku-miejsce ważne dla naszej szkoły, ze względu na osobę patrona. Panie przewodniczki w ciekawy sposób opowiadały o Władysławie Zamoyskim i jego dokonaniach. Oczywiście nie zabrakło też krótkiego relaksu na kórnicki rynku z lodami i fontannami.

 

Dnia 17 kwietnia 2018r. klasa 6B (w ramach projektu DROGA DO WOLNOŚCI) uczestniczyła w zajęciach w banku PKO BP na Placu Wolności w Poznaniu. Na początku uczniowie zostali zaproszeni do sali konferencyjnej,  gdzie Pani opowiadała o wielu ciekawostkach związanych z historią i działalnością banku.

Następie uczniowie mieli możliwość zasiąść na miejscach pracowników banku w części obsługi klienta.
Kolejnym etapem zwiedzania było zejście do podziemi banku gdzie  pracownik odpowiedzialny za wejście do sejfu opowiadał  o systemach zabezpieczeń przed włamywaczami oraz osobami niepowołanymi. Mogliśmy usłyszeć  o budowie podziemi i konstrukcji drzwi do sejfu.   Uczniowie mieli możliwość otworzenia drzwi do sejfu oraz jego zwiedzenia. Pan ciekawie opowiadał o przedmiotach jakie mogą być trzymane w skrytkach oraz o ich podziale na te dopuszczalne, zakazane  oraz nielogiczne. Pokazywał  klucze oraz przyciski tzw. napadowe.
Na koniec wycieczki byliśmy zaproszeni do gabinetu Pana dyrektora i uczniowie otrzymali na pamiątkę ołówki i długopisy.

27 kwietnia br. w naszej szkole odbyło się przedstawienie z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. Oprawę muzyczną zapewnił chór szkolny. Klasa 6c zainscenizowała uchwalenie Ustawy Rządowej 3 maja 1791 r. Uczniowie zaprezentowali założenia konstytucji, debatę sejmową oraz głosowanie. Pojawiły się najważniejsze postacie historyczne, jak marszałek sejmu Stanisław Małachowski czy twórcy konstytucji, m. in. Hugo Kołłątaj i Ignacy Potocki. Podkreślono też znaczenie Konstytucji 3 Maja - pierwszej w Europie, a drugiej na świecie - dla naprawy Rzeczpospolitej w XVIII w.

                   W środę uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce po Poznaniu „Śladami Hipolita Cegielskiego”( będącej elementem projektu DROGA DO WOLNOŚCI).

Uczniowie odwiedzili miejsca z którymi jest związany i które upamiętniają pamięć o Hipolicie Cegielskim: dawne Gimnazjum św. Marii Magdaleny,  Bazar poznański, pomnik Hipolita Cegielskiego, kantor będący skromną pozostałością dawnej fabryki na ul. Strzeleckiej oraz obelisk upamiętniający jego osobę na Cmentarzu Zasłużonych Wielkopolan na Wzgórzu Świętego Wojciecha.

                   Wycieczka zakończyła się przy wyprodukowanej przez zakłady Cegielskiego lokomobili znajdującej się przed HCP. Uczniowie podczas wycieczki uzyskali informacje  o życiu, pracy i dokonaniach Hipolita Cegielskiego, które stanowiły niezwykle ważny wkład w walce o interesy polskie wobec polityki zaborcy w XIX wieku.

Aktualności Matematyczne

IMAGE XXIII OGÓLNOPOLSKI KONKURS MATEMATYCZNY ALFIK
środa, 22, listopad 2017
W dniu 22 listopada braliśmy udział w  Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym ALFIK. Konkurs jest popularny wśród uczniów naszej szkoły. W tym... Czytaj dalej...
IMAGE DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
sobota, 07, październik 2017
W dniu 29 września obchodziliśmy w naszej szkole VII ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA.  Dzień ten miał na celu zachęcić wszystkich do... Czytaj dalej...
IMAGE TYDZIEŃ MATEMATYCZNY
czwartek, 16, marzec 2017
W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły zmagali się z różnymi wyzwaniami matematycznymi. W poniedziałek przystąpili do Szkolnego Turnieju... Czytaj dalej...
IMAGE WYNIKI KONKURSU MATEMATYCZNEGO ALFIK
czwartek, 12, styczeń 2017
Otrzymaliśmy wyniki Konkursu matematycznego ALFIK. Z wielką przyjemnością informujemy , że uczeń naszej szkoły Tymon Szajbel z klasy IV D... Czytaj dalej...
WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
poniedziałek, 05, grudzień 2016
W czwartek 1 grudnia odbył się szkolny etap Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego, do którego przystąpiło 21 uczniów z klas V i VI.  Do etapu... Czytaj dalej...
IMAGE ALFIK MATEMATYCZNY
środa, 23, listopad 2016
ALFIK MATEMATYCZNY W dniu 23 listopada braliśmy udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym ALFIK. Konkurs jest popularny wśród uczniów... Czytaj dalej...
VI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
środa, 12, październik 2016
W dniu 30 września obchodziliśmy w naszej szkole VI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA.  Dzień ten miał na celu zachęcić wszystkich do... Czytaj dalej...
IMAGE MATEMATYKA
wtorek, 30, czerwiec 2015
  Czytaj dalej...

 

Miasto Poznań realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich Zdalna Szkoła+.

Celem projektu jest wsparcie placówek edukacyjnych w realizacji zajęć zdalnych poprzez zakup laptopów z oprogramowaniem oraz słuchawek.

Efektem zrealizowanych zadań objętych projektem będzie udostępnienie nauczycielom i uczniom narzędzi do realizowania nauczania w trybie zdalnym.

Całkowita wartość projektu: 164 999,56 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 164 999,56