×

Błąd

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów eduwczesnoszkolna/DB/Kornik oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów eduwczesnoszkolna/DB/Torun oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

 

W tym roku dzień 21 marca jest w niedzielę, a ponieważ od poniedziałku z powodu zagrożenia epidemiologicznego zaczynamy zdalne nauczanie, zdecydowaliśmy się powitać wiosnę w szkole już w piątek 19 marca. Najpierw zrobiono kukły Marzanny, żeby symbolicznie pożegnać zimę. Potem wszyscy uczniowie klas I-III i „zerówki” przygotowywali kwiatową dekorację w holu szkoły. Na zajęciach plastyczno-technicznych dzieci wycinały kwiatki z foremek po jajkach, malowały farbami i nawlekały na sznurki, które przywiązywano do koła hula-hop i zawieszano pod sufitem. W piątek wszyscy ubrali się na zielono i z radością robili pamiątkowe zdjęcia. Mamy nadzieję, że kwiatowa dekoracja wprawia wszystkich w dobry nastrój, a uczniowie poprzez zabawę zdobyli nowe umiejętności.

 

 

 

  W dniach od 26 lutego do 5 marca 2021 roku wszystkie klasy I-III oraz ‘0” brały udział w szkolnym projekcie Dni Poznania. Uczniowie słuchali różnych legend poznańskich i rysowali ilustracje, które ozdobiły szkolne gazetki. Każda klasa wybrała jeden ze znanych obiektów naszego miasta: ratusz, domki budnicze, katedrę, farę, operę, bibliotekę Raczyńskich, Zamek, Arenę lub Zoo. Najpierw uczniowie szukali informacji o historii i wyglądzie tych budynków, potem zbierali materiały potrzebne do prac plastyczno-technicznych i w grupach konstruowali modele lub makiety. Na finał na korytarzu przygotowano piękną wystawę charakterystycznych obiektów naszego miasta. Mamy nadzieję, że wszyscy uczniowie są dumni z bycia poznaniakami!

 Od 9 do 11lutego klasę 3a zamieniliśmy na siedzibę bogów greckich. Najpierw odbyło się losowanie ról, w jakie mieliśmy się wcielić podczas projektu. Każdy z nas był bogiem lub boginią . Naszym zadaniem było dowiedzieć się jak najwięcej o postaci, w którą będziemy się wcielać. Poznaliśmy wiele mitów greckich, zwyczajów i odbyliśmy krótką wirtualna wycieczkę do Grecji. Wykonaliśmy z liści laurowych wieńce zwycięstwa. W środę na Olimp zjechało się 6 bogiń, 15 bogów i jeden tytan. Były także dwie wieszczki. W te role wcieliły się pani Andżelika i pani Ewa. Po krótkiej prezentacji bogowie i boginie wzięły się do pracy. Należało rozwiązać problem:

 

  • klęski urodzaju w winnicy boskiej na południowym zboczu Olimpu,

  • pustego skarbca,

  • konieczności wypoczynku przez bogów i boginie.

 Wszyscy zebrani na Olimpie wzięli udział w uczcie. Jedli ambrozję i popijali nektar.Następnie odwiedziliśmy śmiertelników. Jednym z nich była Pani Dyrektor. Wykonaliśmy również wystawę plastyczna , której tematem były wazy greckie. Rozwiązywaliśmy zadania logiczne. Udało się dokończyć „13” pracę Heraklesa. To była bardzo fajna lekcja historii i nie tylko.

 

 W ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego dla klas I-III „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” zorganizowano w szkole pokaz mody pt. „Zimowe EKO-kreacje”. Zadanie dla uczniów polegało na przygotowaniu stroju z różnych odpadów segregowanych, które nadają się do recyklingu. Wszystkie klasy i ‘zerówka’ też, podjęły wyzwanie. W piątek 19 lutego w holu przygotowano wybieg dla modelek i przebojową muzykę, w rytmie której kolejne grupy prezentowały fantastyczne stroje, a publiczność biła brawo! Kostiumy były bardzo pomysłowe i kolorowe, użyto najróżniejszych materiałów, uczniowie wykazali się kreatywnością oraz uzdolnieniami plastyczno-technicznymi. Na zakończenie zaśpiewano piosenkę „Ekologiczne reggae”.

Liczymy, że w trakcie przygotowań do pokazu, uczniowie zapamiętali i zrozumieli znaczenie słów segregacja odpadów i recykling, a cykl zajęć łączących edukację społeczno-przyrodniczą i plastyczno-techniczną pozwolił kształtować ich kompetencje kluczowe.

 

                 Tradycyjnie z okazji św. Walentego zorganizowano w naszej szkole pocztę walentynkową. Z tej okazji  ozdobiono również hol szkoły . Dzieci z klasy III nauczyły się piosenki o miłości i zaśpiewały ją po angielsku.

 

Piosenkę można obejrzeć pod linkiem:

 https://biteable.com/watch/3b-copy-2771442

 

Ten dzień dostarczył dzieciom wiele radości!

Aktualności Historyczne

IMAGE SZKOLNA GRA TERENOWA "DROGA DO WOLNOŚCI"
niedziela, 17, czerwiec 2018
GRA TERENOWA – DROGA DO WOLNOŚCI             8 VI 2018 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w podsumowaniu I etapu projektu DROGA... Czytaj dalej...
IMAGE PROJEKT DROGA DO WOLOŚCI - KÓRNIK-BNIN
niedziela, 27, maj 2018
W środę, 23 maja, klasy 7a i 7b, zgłębiały swoją wiedzę historyczną podczas wycieczki do Kórnika. W pierwszej kolejności odwiedzono Bnin,... Czytaj dalej...
IMAGE ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
niedziela, 29, kwiecień 2018
27 kwietnia br. w naszej szkole odbyło się przedstawienie z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. Oprawę muzyczną zapewnił chór szkolny. Klasa 6c... Czytaj dalej...
IMAGE HISTORIA BANKU POLSKIEGO
czwartek, 19, kwiecień 2018
Dnia 17 kwietnia 2018r. klasa 6B (w ramach projektu DROGA DO WOLNOŚCI) uczestniczyła w zajęciach w banku PKO BP na Placu Wolności w Poznaniu. Na... Czytaj dalej...
IMAGE ŚLADAMI HIPOLITA CEGIELSKIEGO
czwartek, 29, marzec 2018
                   W środę uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce po Poznaniu „Śladami Hipolita Cegielskiego”(... Czytaj dalej...
IMAGE PROJEKT – DROGA DO WOLNOŚCI
poniedziałek, 19, marzec 2018
         W marcu rozpoczynamy w naszej szkole realizację projektu edukacyjnego DROGA DO WOLNOŚCI. Projekt nawiązuje do setnej rocznicy... Czytaj dalej...
IMAGE ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
środa, 03, maj 2017
                           W środę  3 V 2017 roku poczet sztandarowy naszej szkoły wziął udział w obchodach 226.... Czytaj dalej...

 

Miasto Poznań realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich Zdalna Szkoła+.

Celem projektu jest wsparcie placówek edukacyjnych w realizacji zajęć zdalnych poprzez zakup laptopów z oprogramowaniem oraz słuchawek.

Efektem zrealizowanych zadań objętych projektem będzie udostępnienie nauczycielom i uczniom narzędzi do realizowania nauczania w trybie zdalnym.

Całkowita wartość projektu: 164 999,56 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 164 999,56